PROIECT PNRAS2

Schema de Granturi: Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar

Beneficiar: Liceului Tehnologic Auto

Titlul proiectului: Reducerea absenteismului si abandonului scolar in invatamantul gimnazial din Liceul Tehnologic Auto

Cod: F- PNRAS-2-2023-0087

Contract de finanțare  ISJ Arges/ Nr. 3341/1/03.04.2024

Obiectivele proiectului:

Obiectivul general al proiectului ,,Reducerea absenteismului si  abandonului scolar in invatamantul  gimnazial din Liceul Tehnologic Auto’’ îl reprezintă prevenirea abandonului școlar  și  reducerea părăsirii  timpurii a școlii și, implicit, creșterea ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior la secundar superior — liceu sau învățământ profesional și tehnic.

Obiectivele specifice proiectului  sunt corelate cu obiectivele  si activitatile schemei de granturi PNRAS si anume:

OS1: Reducerea abandonului scolar cu 4,16%  pana in 2026 a elevilor de nivel  gimnazial de la  Liceul Auto prin activitati de prevenire si interventie.

OS2: Diminuarea ponderii mediilor sub  6,00 cu 8% și a procentului de promovare la examenul de Evaluare Națională de la  50%  la 42% în următorii 3 ani prin digitalizarea procesului educational

OS3: Reducerea absenteismului  școlar cu 2,2%, la elevii din ciclul gimnszisl  Liceului Auto.până în 2026  prin activitati de consiliere.

OS4: Dezvoltarea unui spațiu de educație -Sala inteligenta  dotat a  mijloace de predare moderne, care integrează mijloace digitale de ultimă generație.

Durata proiectului: Activitățile proiectului se vor derula pe o perioadă de 34 de luni, care vor include trei ani școlari.

 

Implicarea grupului țintă la activitățile proiectului

Categoria I: Activități de identificarea și monitorizare a elevilor în risc de abandon școlar – MATE

I-1. Evaluarea și identificarea elevilor în risc de abandon, în rândul elevilor de gimnaziu: toti elevii de gimnaziu pe toți cei   trei ani) +  cadre didactice

I-2. Completarea și validarea Observatorului  Școlii: elevii de gimnaziu  pe toți cei trei ani) +  cadre didactice

I-3. Introducerea datelor în SIIIR, actualizarea periodică a datelor: toti elevii de gimnaziu  pe toți cei trei ani

+  cadre didactice

Categoria II: Activități de prevenire, intervenție și compensare

II-1 Activități remediale: Aproximativ 15 elevi (în risc) +  cadre didactice

II-2 Activități de  consiliere si orientare scolara : Aproximativ 15 elevi (în risc) +  consilier scolar

II-3 Ajutoare pentru elevii de gimnaziu, în special cei aflați în risc de abandon școlar și pentru familiile acestora:

II-4 Organizare excursie cu tematica ”Toți suntem egali”: Aproximativ 30 elevi (în risc) +  cadre didactice

II-5 Activități extra-curriculare – club sportiv: Toți elevii din ciclul gimnazial

II-6 Activități de formare profesională a cadrelor didactice: Aproximativ 15 cadre didactice

 

Categoria III: Lucrări de amenajare minore, achiziționarea de bunuri

III-1 Lucrări de amenajare și achiziționarea de dotări specifice: Toți elevii ciclului gimnazial, familiile acestora,

cadrele didactice

Categoria IV: Activități de digitalizare a procesului educațional

IV-1 Digitalizarea procesului educațional: Toți elevii ciclului gimnazial, familiile acestora, cadrele didactice

IV-2 Competențe digitale pentru elevi

 

Rezultatele așteptate ca urmare a implementării activităților proiectului sunt:

1) Creșterea eficienței și eficacității interne ale școlii, reflectate prin:

  1. a) scăderea ratei de abandon la 13,84%;
  2. b) menținerea ratei de finalizare a învățământului gimnazial la 100%;
  3. c) menținerea ratei de participare la Evaluarea Națională la clasa a VIII la cu 100%;
  4. d) reducerea procentului de elevi care iau sub nota șase la Evaluarea Națională de la 58,33% la 50%.
  5. e) reducerea absenteismului școlar pana la maxim 10,8% la elevii cu un numar mai mare de 20 de absențe lunar.

 

2) Îmbunătățirea proceselor de predare – învățare – evaluare;

  1. a) numărul de cadre didactice din unitatea de învățământ care folosesc mijloace de predare evaluare digitale de cel puțin 4.
  2. b) numărul de cadre didactice care folosesc strategii pedagogice moderne la nivelul clasei (instruire personalizată, abordări pedagogice structurate, centrate pe elev etc.) sau de prioritizare a elevilor (programe remediale în grupe mici, sau învățare autodirijată susținută de tehnologie), de cel puțin 4.
  3. c) dezvoltarea –acoperirea cu gazon sintetic) unui teren de sport – utilizat pentru activitățte club sportiv

 

3) Creșterea accesului elevilor aparținând unor categorii vulnerabile la o educație de calitate;

4) Îmbunătățirea interacțiunii între toți actorii cheie ai ecosistemului școlar (elevi, cadre didactice, părinți, directori, inspectori, reprezentanți locali)

5) Îmbunătățirea climatului la nivelul școlii si la nivelul clasei;

6) Creșterea timpului de instruire alocat elevilor în risc de abandon  la 4 ore pe săptămână (consiliere, limba română, matematică, educație fizică și sport).

Comentariile sunt închise.