Schema de Granturi: Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar
Beneficiar: Liceului Tehnologic Auto
Titlul proiectului: Reducerea absenteismului si abandonului scolar in invatamantul gimnazial din Liceul Tehnologic Auto
Cod: F- PNRAS-2-2023-0087
Contract de finanțare ISJ Arges/ Nr. 3341/1/03.04.2024
Obiectivele proiectului:
Obiectivul general al proiectului ,,Reducerea absenteismului si abandonului scolar in invatamantul gimnazial din Liceul Tehnologic Auto’’ îl reprezintă prevenirea abandonului școlar și reducerea părăsirii timpurii a școlii și, implicit, creșterea ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior la secundar superior — liceu sau învățământ profesional și tehnic.
Obiectivele specifice proiectului sunt corelate cu obiectivele si activitatile schemei de granturi PNRAS si anume:
OS1: Reducerea abandonului scolar cu 4,16% pana in 2026 a elevilor de nivel gimnazial de la Liceul Auto prin activitati de prevenire si interventie.
OS2: Diminuarea ponderii mediilor sub 6,00 cu 8% și a procentului de promovare la examenul de Evaluare Națională de la 50% la 42% în următorii 3 ani prin digitalizarea procesului educational
OS3: Reducerea absenteismului școlar cu 2,2%, la elevii din ciclul gimnszisl Liceului Auto.până în 2026 prin activitati de consiliere.
OS4: Dezvoltarea unui spațiu de educație -Sala inteligenta dotat a mijloace de predare moderne, care integrează mijloace digitale de ultimă generație.
Durata proiectului: Activitățile proiectului se vor derula pe o perioadă de 34 de luni, care vor include trei ani școlari.
Implicarea grupului țintă la activitățile proiectului
Categoria I: Activități de identificarea și monitorizare a elevilor în risc de abandon școlar – MATE
I-1. Evaluarea și identificarea elevilor în risc de abandon, în rândul elevilor de gimnaziu: toti elevii de gimnaziu pe toți cei trei ani) + cadre didactice
I-2. Completarea și validarea Observatorului Școlii: elevii de gimnaziu pe toți cei trei ani) + cadre didactice
I-3. Introducerea datelor în SIIIR, actualizarea periodică a datelor: toti elevii de gimnaziu pe toți cei trei ani
+ cadre didactice
Categoria II: Activități de prevenire, intervenție și compensare
II-1 Activități remediale: Aproximativ 15 elevi (în risc) + cadre didactice
II-2 Activități de consiliere si orientare scolara : Aproximativ 15 elevi (în risc) + consilier scolar
II-3 Ajutoare pentru elevii de gimnaziu, în special cei aflați în risc de abandon școlar și pentru familiile acestora:
II-4 Organizare excursie cu tematica ”Toți suntem egali”: Aproximativ 30 elevi (în risc) + cadre didactice
II-5 Activități extra-curriculare – club sportiv: Toți elevii din ciclul gimnazial
II-6 Activități de formare profesională a cadrelor didactice: Aproximativ 15 cadre didactice
Categoria III: Lucrări de amenajare minore, achiziționarea de bunuri
III-1 Lucrări de amenajare și achiziționarea de dotări specifice: Toți elevii ciclului gimnazial, familiile acestora,
cadrele didactice
Categoria IV: Activități de digitalizare a procesului educațional
IV-1 Digitalizarea procesului educațional: Toți elevii ciclului gimnazial, familiile acestora, cadrele didactice
IV-2 Competențe digitale pentru elevi
Rezultatele așteptate ca urmare a implementării activităților proiectului sunt:
1) Creșterea eficienței și eficacității interne ale școlii, reflectate prin:
- a) scăderea ratei de abandon la 13,84%;
- b) menținerea ratei de finalizare a învățământului gimnazial la 100%;
- c) menținerea ratei de participare la Evaluarea Națională la clasa a VIII la cu 100%;
- d) reducerea procentului de elevi care iau sub nota șase la Evaluarea Națională de la 58,33% la 50%.
- e) reducerea absenteismului școlar pana la maxim 10,8% la elevii cu un numar mai mare de 20 de absențe lunar.
2) Îmbunătățirea proceselor de predare – învățare – evaluare;
- a) numărul de cadre didactice din unitatea de învățământ care folosesc mijloace de predare evaluare digitale de cel puțin 4.
- b) numărul de cadre didactice care folosesc strategii pedagogice moderne la nivelul clasei (instruire personalizată, abordări pedagogice structurate, centrate pe elev etc.) sau de prioritizare a elevilor (programe remediale în grupe mici, sau învățare autodirijată susținută de tehnologie), de cel puțin 4.
- c) dezvoltarea –acoperirea cu gazon sintetic) unui teren de sport – utilizat pentru activitățte club sportiv
3) Creșterea accesului elevilor aparținând unor categorii vulnerabile la o educație de calitate;
4) Îmbunătățirea interacțiunii între toți actorii cheie ai ecosistemului școlar (elevi, cadre didactice, părinți, directori, inspectori, reprezentanți locali)
5) Îmbunătățirea climatului la nivelul școlii si la nivelul clasei;
6) Creșterea timpului de instruire alocat elevilor în risc de abandon la 4 ore pe săptămână (consiliere, limba română, matematică, educație fizică și sport).